적대적 매체효과(hostile media effect)란 객관적 중립적 보도임에도 자신이나 자신의 입장을 지지하지 않을 경우 이를 편향되었다고 인식하고 적대적으로 대응하는 것을 말한다. 즉, 중립적인 보도임에도 자신들에게 불리하게 편향돼 있다고 지각하는 것이다.
Even though it is an objective neutral report, if you do not support your or your position, recognizing it as biased and responding hostilely is called the hostile media effect. In other words, they perceive that they are biased against them even though they are neutral reports.
전략적 선동가들은 대부분 자신과 다른 태도의 언론 보도를 믿지 않고 적대시한다. 그 지지자들 역시 사실과 진실에 귀를 닫게 되기 십상이다. 그렇게 되면 비판적인 뉴스에 대한 신뢰도는 바닥에 떨어지게 되고 거짓말이나 가짜뉴스가 판을 치며 대중을 그릇된 길로 이끌게 된다.
Most strategic agitators do not believe in and antagonize media reports with different attitudes from them. Its supporters are also likely to close their ears to facts and truths. Then, the credibility of critical news will fall to the bottom, and lies and fake news will be rampant, leading the public to the wrong path.
이런 부류의 세력들은 사실상 자신들이 힘과 귄위를 갖고 있는데도 ‘피해자 코스프레’를 자주 한다. 그들이 따르는 특정 지도자가 “이건 진짜”라고 확인해 주기 전까지는 우리 편에 불리한 어떤 정보와 뉴스도 받아들이지 않는다. 더욱 공격적으로 비방 댓글이나 문자 폭탄 같은 사이버 테러나 신상 털기 같은 비행을 범하기 일쑤다.
These types of forces often perform "victim cosplay" even though they actually have power and guinewi. We don't accept any information and news against our side until a certain leader they follow confirms that "this is real." More aggressively, they often commit cyber terrorism such as slanderous comments and text bombs, or misconduct such as identity theft.
- 출처 : [원 클릭 시사] 적대적 매체효과 : 네이트뉴스 (nate.com) “왜 우리 후보자에게만 그래” <br> 적대적 매체지각 효과 - 제주대미디어 (jejunu.ac.kr)
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