본문 바로가기
정보 공유/심리학의 이해

차별성의 편향 (Distinction bias)의 뜻과 예시

by 보건소녀 2021. 10. 29.
728x90
반응형

 

 

 

 

 

 

 

차별성의 편향 (Distinction bias)이란 한 가지 항목을 개별적으로 평가할 때보다 두가지 항목을 동시에 비교하며 평가할 때 사소한 차이도 현저하게 큰것처럼 느껴지는 경향을 말한다.

 

Distinction bias refers to a tendency that compares two items at the same time and feels that even minor differences are significantly larger when evaluating than when evaluating one item individually.

 

 

예를 들어, 매우 유사한 고품질의 텔레비전 두대가 판매대에 나란히 진열되어 있다고 생각해보자. 나란히 진열되어 있으므로 두 제품 사이의 품질 차이가 커보일 것이다. 그래서 소비자는 더 높은 품질의 텔레비전을 위해 훨씬 더 높은 가격을 지불할 수 있다.

 

For example, let's say two very similar high-quality televisions are displayed side by side on the stand. Since it is displayed side by side, the difference in quality between the two products will look large. So consumers can pay much higher prices for higher quality television.

 

 

 

 

 

 

 

하지만 소비자는 보통 한 번에 한 대의 텔레비전만 시청하기 때문에, 저가 텔레비전을 구매했더라도 품질이 낮다고 느껴지지 않았을 것이다. 더 낮은 비용으로 비슷한 경험을 제공했을 것이다.

 

However, consumers usually watch only one television at a time, so even if they bought a low-cost television, they would not have felt low-quality. Similar experiences would have been provided at a lower cost.

 

 

저렴한 매장 브랜드 식품과 비싼 브랜드 제품 중 하나를 선택할 때도 차별성의 편향이 적용될 수 있다. 두 제품의 맛 차이는 가격 차이에 비해 차이가 없는 경우가 많을 것이다. 특히 제품을 단독으로 표본으로 추출한다면 맛의 차이는 거의 없을 것이다.

 

The bias of differentiation can also be applied when choosing between cheap store brand food and expensive brand product. The difference in taste between the two products will often be no difference compared to the difference in price. In particular, if the product is sampled alone, there will be little difference in taste.

 

 

 

 

 

 

 

2010년, 한 잡지는 소비자들에게 12가지 브랜드의 구운 콩을 먹어보라고 요청했다. 그 결과 브랜스턴이 맛 테스트에서 우승했고, 아스다, 모리스슨, 그리고 하인즈가 그 뒤를 이었다. 다른 말로 하자면, 모리슨스 콩은 하인즈 콩보다 더 선호되었다. 비록 그 콩이 반값이었음에도 불구하고.

 

In 2010, a magazine asked consumers to try 12 brands of roasted beans. As a result, Branston won the taste test, followed by Asda, Maurison, and Heinz. In other words, Morrison's beans were preferred over Heinz beans. Even though the beans were half the price.

 

 

 

 

 

출처 : Distinction bias - Wikipedia

- 혼자 공부하고 있어서 확실하지 않을 수 있습니다. It may not be clear because I am studying alone.

- 틀린 내용이 있다면 댓글로 알려주시면 감사드리겠습니다. If there is anything wrong, please let me know in the comments.

 

 

 

728x90
반응형

댓글