'적을 수록 좋다 효과'란 개별적으로 옵션이 주어졌을 때 안좋은 옵션이 좋은 옵션보다 더 좋게 느껴지는 것을 말한다. (= 안좋을 수록 더 좋음)
The "less, the better effect" means that when an option is given individually, a bad option feels better than a good option. (= The worse the better)
예를들어, 당신의 생일이 다가오고 당신의 친구인 앤드류와 에이미가 각각 여러분에게 선물을 준다고 상상해보자. 앤드류는 35달러인 새 책 한 권을 줄 것이다. 새 책은 하드커버로만 출시되어 비싸게 판매되는 중이다. "와, 정말 관대한 선물이군요!"라고 당신은 생각 할 것이다.
For example, imagine that your birthday is coming and your friends Andrew and Amy each give you a present. Andrew will give you a new book that costs 35 dollars. The new book is only released as a hardcover and is being sold at a high price. "Wow, what a generous gift!" you'd think.
얼마 후, 에이미는 당신에게 45달러의 새 재킷을 선물로 주었다. 당신은 그것을 좋아하고 그것이 맞긴 하지만, 45달러면 겉옷치고 꽤 싸다고 느낄 것이다. "에이미가 이렇게 인색한 줄은 몰랐어요."라고 당신은 생각할 것이다.
After a while, Amy gave you a new jacket for $45 as a gift. You love it and it's true, but at $45 you'll feel pretty cheap for a coat. "I didn't know Amy was this stingy," you'd think.
이는 소비자가 물건을 개별적으로 평가할 때 동일한 범주의 다른 물건과 비교하는 경우가 많기 때문이다. 책의 경우 대부분 10-20달러로 형성돼있으므로 35달러가 크게 느껴질 것이고 재킷의 경우 45달러보다 비싼 재킷이 많기때문에 상대적으로 45달러 재킷이 저렴하게 느껴질 것이다.
This is because when consumers evaluate an item individually, they often compare it with other items in the same category. For books, most of them are formed at $10-20, so $35 will feel big, and for jackets, $45 jackets will feel relatively cheap because there are many jackets that are more expensive than $45.
또 다른 예로, 한 연구에서 참가자들에게 두 가지 저녁 식사 세트 옵션을 제시했다.
As another example, one study presented participants with two dinner set options.
옵션 A : 40개가 포함, 그 중 9개가 부서짐
Option A: 40 included, 9 of them broken
옵션 B : 24개가 포함되어 있었는데, 모두 손상되지 않음.
Option B: 24 were included, all intact.
A 옵션은 손상되지 않은 31개의 조각을 포함하여 우수했다.
Option A was excellent, including 31 intact pieces.
개별적으로 평가했을 때, 개인들은 세트 B에 대해 더 높은 가격을 기꺼이 지불했다. 반면에 두 옵션 모두에 대한 공동 평가에서 옵션 A는 지급 의지가 더 높게 나타났다(Hse, 1998). 쇼핑객들의 사고방식의 변화를 피하려면, 더 적은 것이 더 나은 효과를 따르고 옵션을 줄이는게 좋다.
Individuals, individually valued, were willing to pay a higher price for Set B. On the other hand, in a joint evaluation of both options, option A showed a higher willingness to pay (Hse, 1998). To avoid changing shoppers' mindsets, it is better to have fewer effects and fewer options.
- 혼자 공부하고 있어서 확실하지 않을 수 있습니다. It may not be clear because I am studying alone.
- 틀린 내용이 있다면 댓글로 알려주시면 감사드리겠습니다. If there is anything wrong, please let me know in the comments.
- 출처 : Less-is-better effect - The Decision Lab, Less-is-better effect - Wikipedia, What is the Less is Better Effect? (adcocksolutions.com)
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